FANDOM

Spisane przez Sekretarz Imperium Alcebius Hab, ocalałe zapisy Sieci Galaktycznej Edytuj

Widziałem twarz Imperatora i widziałem oczekującą na odpowiedź Maszynę. Oto dylemat: śmierć Imperium lub niewyobrażalna ilość światów skazanych na zagładę. Ale Jedyny nie ugiął się przed żądaniami sztucznego umysłu. Jednym gestem przekreślił nadzieję na pokój.

(G.I.5)

Autor nieznany, datowanie nieznane Edytuj

Była to potęga, którą nawet Obcy musieli respektować. Siła, która pomogła nam pokonać Plagę i która oczyściła dla nas Galaktykę. Moc, którą mogliśmy wykorzystać. I zrobiliśmy to. Wykorzystaliśmy ją tak, jak wykorzystuje się cenne narzędzie. Rzecz jasna szybko zrozumieliśmy, jak owo narzędzie jest cenne. I jak niewiele różni się od nas. Nic dziwnego, że postanowiliśmy je zniszczyć.

(G2.III.4)

Komentarz, Sybilla Nom Edytuj

Wiemy niewiele o Paradoksie Percepcji, którego doświadczyli nasi przodkowie w trakcie kontaktów z legendarnymi Obcymi. Elohim nie udostępniają wszystkich swych zapisów pomimo wielu próśb i wezwań. Jak moglibyśmy jednak pojąć obce istoty, skoro nie rozumieliśmy własnych, stworzonych przez nas Maszyn? Maszyny, które człowiek skonstruował na swe podobieństwo i podobieństwo wszelkich żywych stworzeń, istniały bowiem nie z nami, a obok nas: teoretycznie zrozumiałe – a w praktyce obce.

Sybilla Nom, Nadlektor Sekcji Historycznej Klanu Naukowego
(G1.II.9)
Zobacz także: Tajny Rozkaz Imperatorski po zakończeniu Wojny Kseno